کتاب واقعی شدن در مورد استارتاپ ها

امروز با دوستی در مورد استارتاپش صحبت میکردم.

استرس زیادی داشت که استارتاپش هنوز آماده نیست و نمیخواست به مشتریانش کارش را نشان بدهد.

یاد یکی از کتابهایی که خواندم افتادم که در آن جمله جالبی نوشته شده بود و آن این بود که استارتاپ ها هرگز کامل نیستند.
در اصل در مورد این صحبت کرده بود که شما نباید دنبال یک چیز عالی و پرفکت باشید تا بتوانید آن را عرضه کنید چون هر کاری کنید محصول از دید شما کامل است و از دید مشتریان ناقص.

تازه آنجاست که جنگ شما با مشتریان شروع می شود چون آنها دوست دارند محصول طوری باشد که فکر می کنن باید باشد وحتی شما باید در مقابل این خواسته ها هم مقابله کنید.

در اصل به قول نویسنده کتاب درخواست های تغییر مشتریان در درجه اول جایش در سطل زباله هست وباید به مشتری بگویید همینی که هست.

در صورتی که درخواست های مشابه از آن مشتری یا افراد دیگر رسید حالا باید کمی به درخواست تغییر عکس العمل نشان بدهید.

نکته جالب اینجاست که نویسندگان خودشان از یکی از شرکت های نرم افزاری میلیاردی اند که یکی از محصولاتشون ruby on rails  است.

خواندن کتاب به شدت توصیه می شود.

البته قبلا ترجمه کتاب یک سایت داشت که من از روی آن ترجمه یک فایل پی دی اف درست کرده بودم و کل کتاب را جمع کرده بودم یکجا تا در سفر مطالعه کنم.

الان نگاه کردم دیدم سایت کتاب در دسترس نیست.

ولی نگران نباشید چون که فایل را هنوز دارم.

کتاب را در گروه استارتاپ های ict قم قرار دادم که میتوانید لینک عضویت در گروه رو سمت راست سایت پیدا کنید.

اگر وارد گروه شدید و کتاب را پیدا نکردید در تلگرام پیام بدهید تا کتاب را برایتان ارسال کنم.

آدرس سایت مذکور هم در ادامه قرار می دهم تا اگر دوباره در دسترس بود بتوانید مستقیما به متن کتاب دسترسی پیدا کنید.

http://gettingreal.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *