چند پرده تا مدیریت فناوری اطلاعات مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران – پرده دوم

سال 91 بعد از فارغ التحصیلی از کارشناسی ارشد یکی از بخش هایی که برای ادامه کار انتخاب کردم مشاوره فناوری اطلاعات بود. همان سال بود که با شرکت در آزمون سازمان نظام صنفی رایانه ای موفق به دریافت مجوز مشاوره در دو حوزه مدیریت فناوری اطلاعات و همچنین امنیت شبکه شدم و مشاوره به سازمان های مختلف در این دو حوزه را در پیش گرفتم. دریافت مدارک میکروتیک نیز بیش از پیش اقبال سازمانهایی که تمایل به راه اندازی شبکه های بیسیم در مجموعه خود داشتند را به من بیشتر کرد تا جایی که بسیاری از مجموعه های بانکی اولین راه اندازی شبکه بیسیم برای دستگاه های خود پرداز و بین شعب خود را به من سپردند.

یکی از سازمان هایی که پروژه های زیادی با هم پیش بردیم شرکت پست بود که ابتدا با مشاوره نصب و راه اندازی لینک بیسیم بین ادارات شروع و در ادامه به تدوین طرح پژوهشی جایگزینی RFID به جای بارکد در شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کرد.

در این طرح پیشنهاد شد از RFID به جای بارکد روی مرسولات پستی در زنجیره حمل و نقل شرکت پست استفاده شود تا هم در سرعت توزیع مرسولات تحولی ایجاد شود و هم در ظرفیت بکار گیری نیروی انسانی صرفه جویی شود. صد البته طرح بسیار جامع تر از این عنوان بود و به مدل زنجیره تامین و زیرساخت های موجود این شرکت هم می پرداخت.

نکته ای که در طرح برای من جالب بود این بود که مطابق مقررات طرح را تنها یک استادیار دانشگاه می توانست به سرانجام برساند و این باعث شد لطف استاد عزیزم دکتر احسن شامل حال من شده و افتخار همکاری با ایشان در رزومه من به عنوان همکار ثبت شود. صد البته دانشگاه آزاد به عنوان مجری طرح بخشی از هزینه طرح را مصادره نمود.

مزایایی که تهیه این طرح پژوهشی برای من داشت آشنایی کامل با زنجیره تامین و حمل و نقل کالا در یکی از بزرگترین شرکت های ایران در این زمینه و همچنین آشنایی کامل فنی با بستر و زیرساخت RFID بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *