به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

امسال برای ششمین سال متوالی قسمت شد زائر اربعین باشم. صرف نظر از خاطرات و زیبایی های این مسیر و این راه سال های اول سطح خدمات ارائه شده قابل مقایسه با سال های اخیر نبود. سال های اول خدمات به زوار چه از منظر بهداشتی و چه از منظر رفاهی در سطوحی به مراتب پایین تر از سطوح فعلی بود.

علی رغم این که تجمل گرایی می تواند از آسیب های بزرگ زیارت اربعین باشد ولی با توسعه تکنولوژی داشتن خدمات حداقلی شامل اینترنت و تماس ارزان می تواند به سهولت و آسایش و امنیت خاطر زائران کمک شایانی بکند.

امسال زیارت کمی متفاوت با سالهای قبل بود. قبل از شروع ایام به کمک یکی از دوستان تمهیدات اتصال زائران یکی از موکب های بین مسیر به اینترنت اندیشیده شد. به حمدالله با کمک دوستان هم صنفی در حوزه فاوا تجهیزات به چشم به هم زدنی آماده شد و راهکاری که قبلا به آن اندیشیده بودیم برای اجرا در موکب پیشنهاد شد.

سفر امسال هم به همت جناب آقای مشهدی رئیس محترم سازمان نظام صنفی رایانه ای استان قم برای ثبت اطلاعات و چاپ کارت های تردد به موکب اهالی قم در کربلا تدارک دیده شد.

به همراه بازرس و خزانه دار سازمان و یکی از مداحان جوان و خوش صدا عازم کربلا شدیم که در ادامه نیز یکی از اعضای هیات مدیره به ما ملحق شد. ناگفته نماند عضو دیگری از هیات مدیره این دوره نیز در موکب حضرت معصومه در عمود ۱۰۸۰ مشغول خدمت بود. برنامه ریزی سفر به نوبه خود جالب بود و در عین بی برنامه گی با عنایت ویژه امام حسین با دقت و ظرافت خاصی پیش رفت. در کربلا طبق معمول گرفتار عدم کارکرد صحیح سیستم شدیم که برای ما کامپیوتری ها امری کاملا پیش پا افتاده و بدیهی است.

در مجموع امسال تجارب و هدف بزرگی برای ما به ارمغان آورد.

تاسیس موکب فناوری اطلاعات در کربلا.

خدماتی که می تواند به زائرین عرضه شود می تواند به شرح ذیل باشد:

۱- ارائه خدمات ورود و خروج زائرین به موکب برای کنترل سقف مدت زمان اسکان

۲- کمک به جست و جوی زائران و پیدا کردن گمشدگان در مسیر و شهر های زیارتی

۳- ارائه اینترنت رایگان مدیریت شده برای تماس های احتمالی زائرین

۴- ارائه خدمات ویپ و تلفن رایگان به ایران

۵- ارائه خدمات ارتباطی به زائران برای فعال کردن رومینگ و رجیستر کردن خط عراقی

۶- نصب نرم افزار های آفلاین نقشه عراق و مفاتیح و ریختن مداحی روی گوشی زائران و …

ان شاالله در سالهای آتی بتوانیم علاوه بر استقرار سامانه های ورود و خروج زائر و ارائه اینترنت و ویپ خدمات بیشتری به موکب های میزبان زائرین بدهیم.

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *