جلسات دورهمی ایده

در قسمت دوم چگونه یک کسب و کار شکل می گیرد به یک چیز مهم دیگر می پردازیم. و آن چیزی نیست جز ایده پردازی. این بخش مهمترین قسمت کسب و کار است. اگر ایده خوب باشد مردم خود به خود جذب محصول می شوند.اگر قسمت اول این نوشته را نخوانده اید به اینجا سر بزنید.
ست گادین یک مهندس کامپیوتر است که اتفاقا به عنوان کورس فوق لیسانس MBA خوانده است. این فرد کتابی نوشته است به نام گاو بنفش که در این کتاب به سیر تکامل تبلیغات می پردازد. وی عنوان می کند که در سالهای پیش سرمایه گذاران ۳۰ درصد از سرمایه خود را صرف محصول می کردند و ۷۰ درصد بقیه را به تبلیغات در روزنامه و تلوزیون اختصاص می دادند. در این زمانه مردم به آگهای های روزنامه ها و تلوزیون مثل قبل توجه نمی کنند. پس چه عاملی با عث خرید آنها می شود؟ حرف های دیگران.
وی می نویسد که در عصر نوین محصول باید گاو بنفش باشد. چرا گاو بنفش؟ مگر گاو بنفش هم داریم؟ خیر ولی فرض کنید اگر یکی در دنیا بود آیا شما خبر نداشتید؟ آیا کسی که یک گاو بنفش دارد نیاز به تبلیغات دارد؟ مسلما نه چون همه دهان به دهان داستان گاو بنفش او را برای هم تعریف می کنند.
پس شما به یک ایده ناب احتیاج دارید.
خواندن کتاب استراتژی اقیانوس آبی هم در پیدا کردن ایده کمک می کند. این کتاب می گوید اقیانوس منبع بیکران ایده هاست که هرکسی در زمینه ای متبحر است. و باید روی همان زمینه کار کند تا دیگر هماوردی نداشته باشد. نقطه مقابل این اقیانوس اقیانوس قرمز است که پر از خون است. خون کسانی که به دست قدرتمند تر از خودشان کشته شده اند. در این اقیانوس همه به دنبال یک منبع اند.
خوب حال آماده شوید. با افراد هم تیمی خود که قبلا با آنها آشنا شده اید یک طوفان فکری برگزار کنید و یکدیگر و ایده های یکدیگر را به چالش بکشید. اگر روش آن را نمی دانید نگاهی به کتاب شش کلاه تفکر نوشته دبونو بیاندازید.
موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *